Zgodnie z planem, Newag przekazał Przewozom Regionalnym dwa dwuczłonowe, bezprzedziałowe pojazdy szynowe SA137 typu 220M. Nie ma w nich jednak wyznaczonej strefy dziecięcej, którą pierwotnie zapisano w specyfikacji przetargu. Przewoźnik z niej zrezygnował.
Według pierwotnej specyfikacji przetargu, minimum 4 miejsca w nowym pociągu miały zostać przeznaczone dla pasażerów z małymi dziećmi. W SIWZ opisano wyróżniającą się, przyjazną dla dzieci aranżację strefy wnętrza i rolety przeciwsłoneczne w oknach, mowa była również o pasach bezpieczeństwa. Pomysł bardzo chwalili nasi Czytelnicy. Jednak w ostatecznej specyfikacji, przesłanej firmom startującym w przetargu, strefy dla dzieci już nie było. Co się stało?
Wymóg dostosowania miejsc dla pasażerów z dziećmi zniknął podczas jednej z aktualizacji SIWZ, dokonanej przy okazji pytań potencjalnych wykonawców. Sami wykonawcy nie zgłaszali obiekcji dotyczących wykonania tej strefy. – Ze względu na duży potok podróżnych na liniach, na których kursować będą autobusy szynowe postanowiliśmy dokonać zamówienia pojazdów dwuczłonowych zamiast jednoczłonowych oraz zrezygnować ze strefy dla dzieci – wyjaśnia rzeczniczka Przewozów Regionalnych Marta Milewska. Jak informuje, wpływ na to miały także mieć wpływ „aspekty bezpieczeństwa”.
Strefy dla dzieci oferują m.in. Koleje Szwajcarskie. SBB udostępnia tam m. in. gry planszowe. Wagon z placem zabaw dla dzieci wprowadziła w ubiegłym roku także spółka PKP Intercity.